Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 22 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:

 

EVA
Maakt dat het raakt

Wie: Eva Peters

Wat: Content marketing

 

WAT IS JE ROL?

“Als projectmanager begeleid ik verschillende online – en offlineprojecten. Denk hierbij aan grafische vormgeving, events, online content marketing, interne campagnes en conceptontwikkeling. Ik ben verantwoordelijk voor het voorbereiden en begeleiden van projecten zoals ophalen van de briefing, debrief, begroting, planning en coördinatie.

Sinds wij partner zijn van het SAAS-platform HubSpot verschuift de focus van mijn werk steeds meer naar inbound - en content marketing. Op het moment ben ik dan ook veel bezig met online content creatie. Samen met het inbound team zorgen we voor het vergroten van de online zichtbaarheid, dat juist in deze tijd erg belangrijk is. Communicerend vanuit de WHY van onze opdrachtgevers, content ideeën bedenken en realiseren. Uiteraard passend bij de journey van de verschillende persona’s. Natuurlijk houd ik ook de performance van de content bij, om te zien of KPI’s behaald worden."

 

HOE MAAK JIJ DAT HET RAAKT?

"Teamwork makes the dream work, met collega’s en klanten kijken hoe we efficiënt het beste resultaat kunnen behalen maakt de output vaak sterker. In mijn communicatie stel ik mij benaderbaar en toegankelijk op. Dat vind ik een belangrijke eigenschap voor mijzelf naar collega’s en klanten.  Bij content creatie gaat het veelal over de waarde van de content. Dus probeer ik altijd de vraag te stellen ‘Wat heeft de doelgroep eraan als wij deze blog, social post of video delen? Wat is de toegevoegde waarde?."

 

WAAR WERK JE OP DIT MOMENT AAN?

“We zijn nu met een team een lead communicatiestrategie aan het uitwerken om dit vervolgens om te zetten naar een pragmatisch content plan voor een langere periode. Daarnaast werk ik nu veel met onze grafische studio samen voor het creëren van diverse (online) communicatie uitingen zoals advertenties, folders, online templates en banners. Je kan wel zeggen dat mijn werk erg veelzijdig is. Dat maakt het elke dag weer leuk!."

 

 

Volgende keer:
IRPA
MAAKT DAT HET RAAKT
Haar verhaal over concept & strategie

Picture of Eva

Vragen over
dit artikel?

Contact Eva

Lees ook onze andere verhalen

  • 30 June
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Nickey Kramer

Lees verder
  • 23 June
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Irpa Allard

Lees verder
  • 09 June
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: William Elegeert

Lees verder