Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 22 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:
JEROEN
Maakt dat het raakt
Wie: Jeroen Alofsen
Wat: Art Director en partner
Wat is je rol?
‘Ik heb een hele diverse baan. Als Art Director denk ik creatief mee bij de ontwikkeling en de vormgeving van creatieve concepten, campagnes en/of een visuele identiteit. Als grafisch designer zorg ik ervoor dat alle uitingen creatief wordt uitgewerkt en vormgegeven. Daarnaast doe ik ook het reguliere DTP werk zoals het opmaken van een brochure, ontwikkelen van POS materiaal en het uitwerken van een visual voor een social post. Maar ik vind het ook belangrijk dat er elke dag gelachen wordt. Met een goede kop koffie erbij!’
HOe maak jij dat het raakt?
‘Zorgen dat we de klant meenemen en raken met onze strategische/creatieve ideeën. Hoe? Pingpongen. Zo noemen we dit hier. De klant komt met een briefing. Dit wordt opgepakt door ons creatief team. Zij komen met een goed verhaal. Dit zet ik om in beeld zoals logo’s, beeldmerken, typografie, kleur- en beeldgebruik. Na deze fase bespreek ik de ontwerpen met het team. Vervolgens passen we het aan, verbeteren het. Zo komen we tot een mooi en goed concept. Pingpongen dus. De creatieve concepten verwerken we uiteindelijk in een presentatie. En dan komen we weer uit bij de eerste regel.’
Waar werk jij op dit moment aan?
‘Ik werk nu aan een grote klus voor een bank. We maken een interactieve pdf zodat de servicemedewerker op afstand een klant kan begeleiden in het gebruik van een online app. De app is zichtbaar op het scherm en heeft dezelfde functies als de gebruiker op zijn telefoon. Door exact dezelfde handelingen uit te voeren als de servicemedewerker wordt duidelijk uitgelegd wat de klant moet doen. Daarnaast ontwikkel ik twee grote social mediacampagnes voor duurzame klanten. Waarvan het campagne concept is ontstaan tijdens één van onze creatieve Merkversneller® sessies.'
Volgende keer:
MONIQUE
MAAKT DAT HET RAAKT
Haar verhaal over financiën en administratie.