Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 23 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:

 

Kilian
Maakt dat het raakt

Wie: Kilian Koekenbier

Wat: Dtp vormgever

 

WAT IS JE ROL?

Als dtp vormgever houd ik mij samen met alle collega’s van de studio bezig met veel verschillende disciplines: ontwerpen en uitwerken van o.a. logo’s, huisstijlen, verpakkingen, advertenties, brochures, online uitingen (websites, banners, social), POS materiaal en 3D designs. Het is dus heel uiteenlopend werk en geen dag is hetzelfde. De ene dag werk ik aan een nieuwe huisstijl en de andere dag maak ik een 3D-design van een verpakking of ontwerpen we een beursstand voor een internationaal congres. Dit geeft vrijheid voor inspiratie en veel nieuwe ideeën. En dat is ook waarom ik met zoveel plezier dagelijks mijn vak uitoefen.

 

HOE MAAK JIJ DAT HET RAAKT?

Als fanatiek kitesurfer probeer ik altijd weer iets nieuws te leren of een techniek beter uit te voeren in de dynamiek van verschillende weersomstandigheden. In mijn werk is dit niet veel anders. Het is belangrijk dat we steeds nieuwe ontwerpprogramma’s of vernieuwde technieken leren die we weer toe kunnen passen in ons werk om onze klanten nog beter te bedienen. Zo kregen we de vraag van een van onze klanten om hun verpakkingslijn zo te restylen zodat deze zo realistisch mogelijk gepresenteerd kan worden. Om deze doelstelling te realiseren is er voor een nieuwe techniek gekozen en van het bestaande 2D ontwerp een 3D ontwerp gemaakt. De klant was hier erg blij mee omdat de verpakking daardoor in alle mogelijke hoeken gepresenteerd kan worden en je direct een goed beeld krijgt van hoe de verpakking uiteindelijk eruit komt te zien. Bijkomend voordeel is dat de verpakkingen niet meer gefotografeerd hoeven te worden omdat het in 3D heel precies en nog mooier dan een foto uitgeleverd kan worden. En het is nu mogelijk om de verpakking te gebruiken in bewegend beeld voor bijvoorbeeld een commercial of social post.

 

WAAR WERK JE OP DIT MOMENT AAN?

Ik ben nu bezig met een advertentie voor een horlogemerk. Het ontwerp wordt in POS materialen verwerkt voor de retail en beursstands. Ook werk ik momenteel voor een van onze klanten in de financiële dienstverlening aan online communicatiemiddelen die in een HR-systeem gebruikt worden door medewerkers en managers. Deze middelen communiceren via een overzichtelijk design de stappen die ze in het systeem moeten volgen. Ook heeft een andere klant, een grote afvalverwerker in Noord-Holland, ons gevraagd hun vrachtauto’s geheel van nieuwe bestickering te voorzien. Hier werk ik aan een nieuw en fris ontwerp dat straks in veel straten zichtbaar zal zijn, erg leuk!

Picture of Kilian

Vragen over
dit artikel?

Contact Kilian

Lees ook onze andere verhalen

  • 21 September
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Lex Hellinga

Lees verder
  • 31 August
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Saskia Amsen

Lees verder
  • 03 August
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Frédérique Meijers

Lees verder