Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 22 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:

 

LEX
Maakt dat het raakt

Wie: Lex Hellinga

Wat: Designer

 

Wat is je rol?

Als designer maak ik communicatieuitingen voor verschillende merken. Eigenlijk alles wat het werk van designers zo leuk maakt komt samen in deze functie. Veel variatie, creatieve vrijheid en werken voor inspirerende, uitdagende klanten. Ik houd ervan om mijn creativiteit te laten gaan en met collega’s te sparren om zo tot de beste en vooral meest functionele ontwerpen te komen. Zo ontwerp ik onder andere advertenties, brochures en huisstijlen, ieder met zijn eigen specifieke doel voor de klant. Elke nieuwe opdracht die binnenkomt (en dat zijn er veel in een week) triggert mij opnieuw om weer verrassend uit de hoek te komen met een pakkend design om de opdrachtgever tevreden te stellen. Het is iedere keer weer leuk om je gemaakte werk toegepast gezien te worden door bedrijven, zowel binnen hun organisatie als daarbuiten.

 

HOE MAAK JIJ DAT HET RAAKT?

Ik probeer altijd te verrassen tijdens het ontwerpproces en opdrachtgevers mee te nemen in verschillende ontwerpen. Ik laat opties zien waar ze zelf misschien niet aan zouden denken. Óf het slaat aan óf ze slaan het deze keer af, maar ze komen zo tot nieuwe inzichten. In beide gevallen kan dit uiteindelijk positief werken. Ik denk en beweeg daarom graag mee met de klant. Zo kun je samen tot een eindresultaat komen waar iedereen enthousiast van wordt. Ook ben ik iemand die weet wat hij wil. Bij nieuwe opdrachten komen er al snel allerlei ideeën in mij naar boven die ik ook direct uit wil werken. Ik zal niet snel zonder inspiratie komen te zitten. Verder vind ik het fijn om in teamverband projecten op te pakken. Door de input van alle collega’s van bijvoorbeeld concept & strategie of ons digital team kunnen ontwerpen net wat extra’s meekrijgen waardoor het ontwerp écht raakt.

 

WAAR WERK JE OP DIT MOMENT AAN?

Deze week hebben we een mooie aanvraag gekregen om een complete huisstijl te ontwikkelen voor een nieuw bedrijf in de financiële sector. Een prachtige klus om je als ontwerper in vast te bijten omdat je veel vertrouwen krijgt en daarmee creatief alle ruimte. Regelmatig leer ik een nieuwe klant kennen en dat is ook wat mijn werk boeiend maakt. De afwisseling, nieuwe contacten en uitdagingen waarbij ik mijn creativiteit volop kan inzetten. Naast het werken aan opdrachten voor verschillende klanten, ben ik vaste designer voor een van onze retailklanten: een bedrijf dat wereldwijd actief is in drie sectoren: Adhesive Technologies, Beauty Care en Laundry & Home Care. Hier vallen verschillende bekende merken onder. Omdat dit bedrijf in een dynamische markt opereert ontvangen wij elke dág nieuwe opdrachten voor het ontwikkelen van hun (instore) communicatiemiddelen. Ik blijf dus dagelijks uitgedaagd om mijn creativiteit in te zetten om weer iets nieuws te ontwikkelen.

 

Volgende keer:
KILIAN
MAAKT DAT HET RAAKT
Zijn verhaal over grafisch ontwerp

Picture of Lex

Vragen over
dit artikel?

Contact Lex

Lees ook onze andere verhalen

  • 13 October
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Kilian Koekenbier

Lees verder
  • 31 August
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Saskia Amsen

Lees verder
  • 03 August
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Frédérique Meijers

Lees verder