Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 22 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:

 

JOOST
Maakt dat het raakt

Wie: Joost van Iperen

Wat: Managing director

 

WAT IS JE ROL?

"Ik zorg voor de bedrijfsvoering van SowiesoHelder op financieel vlak en geef richting aan de kant die we op willen met ons communicatiebureau. En zodra we daar mooie stappen in maken, ben ik eveneens de persoon die het woord voert als het gaat om interviews, persberichten of promo’s die we uitsturen. Maar bovenal ben ik meewerkend voorman. Voor de troepen uit probeer ik eerste contacten te leggen met potentiële opdrachtgevers om te kijken hoe we krachten kunnen bundelen binnen een nieuwe samenwerking.  Al met al een veelzijdige rol met enorm veel inzagen in de diverse uitdagingen van verschillende bedrijven en instanties."

 

En toen kwam Corona….. en daarmee een grote verandering in de communicatiebehoefte. Het moest (noodgedwongen) digitaler, sneller en kostenefficiënter zonder in te boeten op impact en resultaat. Dat heeft ons enorm getriggerd. Direct hebben we besloten vol in te zetten op die veranderende marktbehoefte door proposities te ontwikkelen die als oplossing kunnen worden ingezet. Of het nu de Merkversneller is die binnen korte tijd concepten in co-creatie oplevert, of de virtual events die nu het antwoord zijn op het wegvallen van de real life events, ze blijken zeer goed aan te sluiten op communicatievraagstukken die evident zijn in de markt. Maar daar hebben we het niet bij gelaten. Inmiddels hebben we een How-to video format ontwikkeld en kunnen we met een Web Booster propositie klanten helpen hun rendement online te verhogen. 

 

‘Never waste a good crisis’ heb ik ooit geleerd. En dat hebben we gedaan! Dankzij de nieuwe proposities ontvangen we dagelijks meerdere aanvragen en volgen mooie opdrachten die ons uiteindelijk vele malen sterker uit deze crises gaan laten komen dan we al waren voordat het virus zijn intrede deed."

 

HOE MAAK JIJ DAT HET RAAKT?

"Door goed te luisteren! Niet alleen naar klanten, ook naar collega’s, leveranciers en andere partners. Tendensen te herkennen, emoties te duiden, latente behoefte te ontwaren om vervolgens te verbinden. De juiste mensen met de juiste kwaliteiten bij elkaar brengen om het maximale eruit te krijgen voor een opdrachtgever. Ze noemen me ook wel de ‘fixer’. Klinkt wat kort door de bocht, maar ergens vind ik het een geuzennaam."

 

WAAR WERK JE OP DIT MOMENT AAN?

"De eerste verkenning met een ministerie, en een software bedrijf voor het uitrollen van virtuele events. Maar ook zitten we in de afronding van mooie Merkversnellers voor Feenstra en Vattenfall. Daarnaast ben ik druk bezig om samen met ons content team de volgende propositie in de markt te zetten en onze eigen communicatie sterker in te zetten. Heel dankbaar werk!"

 

Volgende keer:
ANNEMARIE
MAAKT DAT HET RAAKT
Haar verhaal over het managen van projecten

Picture of Joost

Vragen over
dit artikel?

Contact Joost

Lees ook onze andere verhalen

  • 11 August
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Leon Kooij

Lees verder
  • 28 July
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Denise Recofka

Lees verder
  • 21 July
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Britt van Leusen

Lees verder