DE KRACHT
VAN EEN GOEDE LANDINGSPAGINA

 

Een website beschouwen we vaak als een virtuele etalage. Het up-to-date houden van de website vraagt vaak veel aandacht. Verrassend genoeg blijkt uit studies dat het gemiddelde conversiepercentage voor een website tussen de 1% en 3% ligt.

 

Dat betekent dat slechts een klein deel van de website traffic omzet.
De homepage van een website dient de massa en is daardoor minder gericht op een specifieke actie.

 

Een landingspagina (ook wel lead-capture pagina genoemd) helpt de website omdat het een doelgericht platform is waar bezoekers worden omgezet tot leads. Het is de taak van de landingspagina om bezoekers te vertellen wat de gewenste actie is en waarom ze dat zouden moeten doen. Om deze reden worden landingspagina’s vaak gebruikt als onderdeel van een campagne. Bezoekers worden daarom vaak doorverwezen vanuit een (online) advertentie of andere webpagina.

 

Landingspagina’s hebben een gemiddelde conversie van 5-15%, dit ligt daarmee dus een stuk hoger dan een website. Toch worden landingspagina’s soms overschaduwd door een homepage of andere productpagina's. 

 

Het online team van SowiesoHelder deelt tips en tricks zodat ook jouw landingspagina voor je gaat werken.


Bron: HubSpot

 

LEES MEER OVER DE KRACHT VAN EEN GOEDE LANDINGSPAGINA EN DOWNLOAD ONZE WHITEPAPER

Na het lezen van de whitepaper weet je meer over:                             

  • de essentiële basiselementen
  • de creatie van relevante content
  • het opbouwen van een paginastructuur
  • de voordelen van een sterk UX-design

Download de Whitepaper

 

 

whitepaper-cover

 

Picture of Nickey

Vragen over
dit artikel?

Contact Nickey

Lees ook onze andere verhalen

  • 16 April
  • MARKETING & STRATEGIE, DIGITAL & INBOUND
  • Gisteren waren we bij …… De HubSpot Academy

    In het kader van ‘Sugar for the brain’ gaan wij...

Lees verder