DE KRACHT
VAN EEN GOEDE LANDINGSPAGINA
Een website beschouwen we vaak als een virtuele etalage. Het up-to-date houden van de website vraagt vaak veel aandacht. Verrassend genoeg blijkt uit studies dat het gemiddelde conversiepercentage voor een website tussen de 1% en 3% ligt.
Dat betekent dat slechts een klein deel van de website traffic omzet.
De homepage van een website dient de massa en is daardoor minder gericht op een specifieke actie.
Een landingspagina (ook wel lead-capture pagina genoemd) helpt de website omdat het een doelgericht platform is waar bezoekers worden omgezet tot leads. Het is de taak van de landingspagina om bezoekers te vertellen wat de gewenste actie is en waarom ze dat zouden moeten doen. Om deze reden worden landingspagina’s vaak gebruikt als onderdeel van een campagne. Bezoekers worden daarom vaak doorverwezen vanuit een (online) advertentie of andere webpagina.
Landingspagina’s hebben een gemiddelde conversie van 5-15%, dit ligt daarmee dus een stuk hoger dan een website. Toch worden landingspagina’s soms overschaduwd door een homepage of andere productpagina's.
Het digital & inbound team van SowiesoHelder deelt tips en tricks zodat ook jouw landingspagina voor je gaat werken.
Bron: HubSpot
LEES MEER OVER DE KRACHT VAN EEN GOEDE LANDINGSPAGINA EN DOWNLOAD ONZE WHITEPAPER
Na het lezen van de whitepaper weet je meer over:
- de essentiële basiselementen
- de creatie van relevante content
- het opbouwen van een paginastructuur
- de voordelen van een sterk UX-design