Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 22 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:
SIMON
Maakt dat het raakt
Wie: Simon Sliphorst
Wat: Film, video & animatie
WAT IS JE ROL?
“Van huis uit ben ik scenarioschrijver en regisseur. Maar afhankelijk van de productie heb ik meerdere petten op. Zo werk ik ook regelmatig als uitvoerend producent.”
HOE MAAK JIJ DAT HET RAAKT?
“Film, video en animatie zijn bij uitstek geschikt om te raken. Door het vertellen van herkenbare verhalen. En door die vertelling dusdanig vorm te geven - met alle creatieve tools die film en video te bieden hebben - dat het verhaal binnenkomt bij de kijker. Tools zoals cameravoering, muziek, montage en natuurlijk het tot leven brengen van scenes met acteurs of professionals in een passend decor met rekwisieten.
Vooral bij kleine producties is het steeds de kunst om de juiste balans tussen al die creatieve tools te vinden, zodat ik de juiste sfeer en tone-of-voice kan creëren. Daarbij moet ik mijn antennes in de wereld ophouden om te bewaken dat creatieve keuzes bij de tijd blijven.
Maar raken is voor mij breder. Het is volgens mij de essentie van effectieve communicatie en dat probeer ik dan ook naar opdrachtgevers, collega’s en crew waar te maken. Soms misschien wat direct en minder genuanceerd, maar nooit een woord te veel, en altijd ten dienste van het eindresultaat.”
WAAR WERK JE OP DIT MOMENT AAN?
Op dit moment werk ik aan een gave TV-commercial voor Yakult, een zuiveldrankje oorspronkelijk uit Japan. Het merk heeft een prachtige heritage en die laten we terugkomen in het verhaal. Samen met de klant ontwikkelen we een creatief concept gebaseerd op het oude Aziatische spel domino. We zagen in domino een mooie vorm om het verhaal áchter het flesje te vertellen. De dominosteentjes, in de vorm van het iconische flesje, vormen een aaneengesloten keten die een aantal tableauafbeeldingen van sleutelmomenten uit de Yakult-story in beweging zet. We creëren een warme zachte sfeer en een hoop energie in een serene Japanse omgeving. De productie hebben we in 3D gemaakt en ik ben erg verheugd over het eindproduct. Yakult is er eveneens blij mee en heeft al mooie resultaten en aantallen views kunnen meten.”
Volgende keer:
RICHARD
MAAKT DAT HET RAAKT
Zijn verhaal over ballen in de lucht houden