Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 22 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:

 

IRPA
Maakt dat het raakt

Wie: Irpa Allard

Wat: Concept & Strategie

 

 

WAT IS JE ROL?

“Kort gezegd: verhalen vertellen. En zorgen dat dat verhaal raakt, beklijft en activeert. Soms met een concept of campagne, iets dat op zichzelf staat, maar ook vaak vanuit een lange-termijn strategie. Wat moet dat verhaal vertellen? Wat zegt het over je merk? Wat zijn de doelen die je wilt bereiken? En hoe creëer je die impact richting je doelgroep? Nog voor we in middelen en kanalen denken, ligt mijn focus op de strategische context. Die vertalen we naar een concept en vervolgens naar creatie/content.”

 

HOE MAAK JIJ DAT HET RAAKT?

“Strategie heeft natuurlijk een wat theoretisch, saai imago, maar ik voeg denk ik veel dynamiek toe met wie ik als persoon ben. Intens is een woord dat goed bij mij past. Intens in energie, enorme liefde voor dit vak en altijd vol overtuiging. Je zult me niet snel over het hoofd zien in een projectteam :-). Dat brengt ook met zich mee dat ik nooit iets doe, bedenk of voorstel waar ik niet in geloof. Dat pure voel je denk ik als opdrachtgever. Daarnaast kijk ik altijd naar de ontvanger, veel meer dan naar de zender. Aan communicatie die je stúurt heb je op zich niet zo veel, aan communicatie die je doelgroep ontvángt des te meer. En dan bedoel ik écht ontvangt: ervoor open staan, iets teweegbrengen, aanzetten tot… Ráken dus.”

 

WAAR WERK JE OP DIT MOMENT AAN?

“Aan veel verschillende projecten; dat maakt deze baan ook zo leuk. Ik meander de hele week van merk naar merk, van middel naar middel. Met als gemene deler dat het impact moet hebben. Deze weken werk ik samen met collega’s aan een televisiecommercial, een brand awareness plan, een contentstrategie, jubileumcampagne en een best practices videoconcept. En daarnaast hadden we een pitch voor een scrollytell, ook een prachtige vorm van verhalen vertellen. Never a dull moment dus.”

 

Volgende keer:
NICKEY
MAAKT DAT HET RAAKT
Zijn verhaal over UX-design

Picture of Irpa

Vragen over
dit artikel?

Contact Irpa

Lees ook onze andere verhalen

  • 08 September
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Joost van Iperen

Lees verder
  • 11 August
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Leon Kooij

Lees verder
  • 28 July
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Denise Recofka

Lees verder