Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 22 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:

 

NICKEY
Maakt dat het raakt

Wie: Nickey Kramer

Wat: UX-designer en online projectmanager

 

 

WAT IS JE ROL?

"Als user experience designer creëer ik een positieve online gebruikerservaring voor bijvoorbeeld websites, apps, games en andere software. Dat doe ik door het uitvoeren van gebruikersonderzoek, ontwikkelen van prototypes, maken van interactieve designs en het ontwerpen van een user interface.  Daarnaast begeleid ik als projectmanager verschillende online projecten en los ik met mijn collega’s verschillende online gerelateerde vraagstukken van opdrachtgevers op."

 

HOE MAAK JIJ DAT HET RAAKT?

“Door in het hoofd van de bezoeker te kruipen probeer ik een zo gericht mogelijke gebruikerservaring te ontwerpen. Het ontwerp test ik vervolgens uitvoerig met de gebruikers en pas ik aan op basis van feedback. Het belangrijkste voor mij is dat het ontwerp de opdrachtgever een echt ‘wow’ gevoel geeft en dat zij ook trots zijn op het resultaat. Pas dan is voor mij het ontwerp geslaagd. Na lancering van bijvoorbeeld de website analyseer ik de data om heel gericht verbeteringen aan te brengen en daarmee de website verder te optimaliseren. Met als voornaamste doel om een verhoogd bezoekersaantal of hogere conversiecijfers te genereren.”

 

WAAR WERK JE OP DIT MOMENT AAN?

“Voor een opdrachtgever hebben we een online tool voor adviseurs ontwikkeld. Adviseurs gaan langs bedrijven om een advies uit te schrijven. De digitale slimme tool voert aan de hand van de ingevoerde data achterliggende berekeningen uit waardoor ze direct een passend advies kunnen geven. Voor een andere opdrachtgever hebben we afgelopen jaar hun hele website vernieuwd. Dit platform bestaat uit één hoofd website met daaronder 30 kleinere websites. Nu analyseren we doorlopend de website en brengen we verbeteringen aan. Dit resulteert in een sterk verbeterd bezoekersaantal met een stijging van 20% en een toename van 34% aan inschrijvingen."

 

Volgende keer:
SIMON
MAAKT DAT HET RAAKT
Zijn verhaal over Video

Picture of Nickey

Vragen over
dit artikel?

Contact Nickey

Lees ook onze andere verhalen

  • 08 September
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Joost van Iperen

Lees verder
  • 11 August
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Leon Kooij

Lees verder
  • 28 July
  • MAAKT DAT HET RAAKT
  • Wie: Denise Recofka

Lees verder