Maakt dat het raakt is de overall belofte van SowiesoHelder. Communicatie met impact! Daar werken we elke dag aan, met een team van 22 communicatieprofessionals. Elk op zijn/haar eigen vakgebied. Hoe? Dat vertellen we in deze nieuwe serie. Deze keer:
Jim
Maakt dat het raakt
Wie: Jim Piqué
Wat: (virtuele) events en beurzen
Sinds: dag 1 van SowiesoHelder
WAT IS JE ROL?
“Ik heb binnen ons team verschillende rollen, maar ben ook the one to go to als het gaat om het bedenken en organiseren van events. In de breedste zin van het woord. Dat kan een event zijn voor 400 medewerkers, een tweedaagse voor alle stafleden, een internationale beurs of een openingsevent voor een nieuw gebouw. De opdrachten zijn heel divers. Ik zorg, samen met anderen uit ons team, niet alleen dat het perfect georganiseerd is en de klant er op de dag zelf geen omkijken naar heeft, maar ook en vooral dat het impact heeft. We besteden veel zorg en aandacht aan het programma. Inhoudelijk sterk én een event dat je onthoudt!”
HOE MAAK JIJ DAT HET RAAKT?
“Make it Memorable” is mijn motto. Privé, en ook zakelijk. Elk event heeft een soort basisprogramma dat voor een merk/organisatie belangrijk is. Daar proberen we vooral door een goede flow en volop interactiviteit vorm aan te geven. Maar naast inhoudelijk sterk moet een event ook een Wow-factor hebben. Je moet het gevoel hebben iets bijzonders, iets unieks mee te maken. Iets wat je niet meer vergeet, wat blijft hangen.
Begin dit jaar hadden we bijvoorbeeld bij een internationale tweedaagse 125 mensen op het strand waar de driekoppige directie van een groot merk zich tijdens de toespraak opeens uitkleedde, onder hun kleding wetsuits aan bleek te hebben, de (ijskoude!) zee in dook en hun achterban opriep om ook uit hun comfortzone te stappen. Voor iedereen hing een wetsuit klaar en uiteindelijk lagen de volgende ochtend zo’n 100 mensen in het water. Dat herinnert iedereen zich over 10 jaar nóg. De belangrijke boodschappen van zo’n bijeenkomst blijven daardoor ook beter en langer hangen.”
WAAR WERK JE OP DIT MOMENT AAN?
“Door covid-19 is het fenomeen event in een ander licht komen te staan. Fysiek ontmoeten gaat niet meer. Maar elke beperking is ook een kans. Wij hebben direct met een partner het virtuele event ingericht. Op dit moment ben ik met een klein team internationale virtuele events aan het vormgeven. Een bijeenkomst waarin we publiek uit Amsterdam, Londen en New York wilden samenbrengen is net succesvol afgerond. Een kenniscongres met participanten in Nederland en India staat nu op stapel. De techniek is één, die moet gewoon vloeiend werken, maar ook hier gaat het meeste van mijn tijd zitten in de conceptuele toegevoegde waarde. Die paar unieke sparkles die het indrukwekkend en onvergetelijk maken.”
Volgende keer:
TIFFANY
MAAKT DAT HET RAAKT
Haar verhaal over design